ROK 2022
Ani sme sa nenazdali a máme za sebou rok 2022.
Veľmi pekne ďakujeme všetkým známym aj neznámym, ktorí nášho Adamka a tým aj nás podporujú na jeho „ceste k vám“.
Adamko mal v júni už 9 rokov a rok 2022 bol pestrý. Nebudem tajiť, že hlavne prvý polrok bol náročný. Adamkove správanie sa v mnohom zhoršilo, vrátilo sa problémové správanie, čo sa prejavovalo hlavne v škole. Príčinu sme videli hlavne v nestabilnom prostredí – často sa mu striedali pani učiteľky, v družine prakticky denne, čo je pre neverbálne dieťa, ktoré je odkázané na to, že niekto pozná jeho zvyky a vie vyčítať čo asi chce, veľmi frustrujúce.
Veľa sme si sľubovali od delfínoterapie, ktorú sa nám podarilo v máji
absolvovať. Želaný „wau efekt“ však nenastal, hoci sme sa utvrdili
v tom, že Adamko miluje more, piesočnú pláž a doslova si užíva, keď sa
môže len tak hrať v plytkej teplej vode s pieskom… Tie chvíle plné
šťastia stáli rozhodne za to.
Koncom školského roka sme požiadali o zaradenie Adamka do inej triedy,
k pánovi učiteľovi, na ktorého sme počuli samé chvály. Vôbec sme si
neboli istí, ako to dopadne a celé leto sme čakali a dúfali, že zmena bude
a že to bude zmena k lepšiemu.
V lete mal Adamko naplánované 2 turnusy denného tábora pre deti s autizmom a bolo veľmi smutné, že ho po prvom dni z tábora vylúčili, s tým, že je príliš náročný. Našťastie sme našli na poslednú chvíľu iný tábor kde sa cítil veľmi dobre, len si z neho nakoniec doniesol domov Covid. Ale zvládol to aj druhýkrát veľmi dobre.
Adamko v septembri nastúpil do druhého ročníka a sme nesmierne
šťastní, že zmena v škole nastala. Máme pána učiteľa, ktorého sme si
želali a klobúk dole pred ním a zároveň veľké ďakujeme. Adamkovi
nastavil pravidlá, postupne odstraňuje problémové správanie, dokonca Adamko
pod jeho vplyvom rozširuje aj svoj jedálniček, čo sa tiež veľmi tešíme.
Adamko ho má veľmi rád a máme pocit, že je naozaj prijatý aj so všetkými
svojimi „vrtochmi“.
Asi najväčšie pokroky urobil v reči – opakuje už oveľa viac a aj
zložitejšie slová. Nie je pravda, že ak sa reč nerozvinie do 6.roku
dieťaťa, tak už nie. Rozprávanie to ešte nie je, ale rozhodne robí
v tomto smere pokroky. Okrem toho je otvorenejší skúšať nové veci –
postavil sa na lyže a učí sa lyžovať, teší sa zo svojich pokrokov
v korčuľovaní, pri mori nás prekvapil, že sa udrží sám na hladine, hoci
plávaním by sme to ešte nenazvali????
Na čo teda boli použité prostriedky z vašich % dane:
• terapie v Rozvoji dieťaťa 2 × 2 hodiny týždenne
• inštruktorku lyžovania Lulu, skvelú liečebnú pedagogičku
• delfínoterapia so Zuzkou Matheovou v Turecku
• plavecký a korčuliarsky kurz s OZ Víťaz
• denný tábor v lete s OZ Čmelík
• cvičenie a senzorická integrácia vo Fit Aut
• platby za lekárske služby a vyšetrenia, ktoré nie sú hradené zo
zdravotného poistenia
• platby za výživové doplnky a dietetické potraviny odporúčané pre deti
s PAS
• didaktické pomôcky pre deti s PAS (poruchou autistického spektra)
ĎAKUJEME zo srdca, ideme ďalej a nevzdávame sa!